Onze eerste reis naar Azië...

We gaan de stad in...

OK, mijn gestel is niet volledig ingericht op Maleisië en de interne wekker loopt om 4:15 uur af, niet helemaal de bedoeling. Ik ga naar beneden voor een peuk en een bak koffie. Wilma die wakker is geworden appt met de vraag waar ik ben om 6:15 uur. Ze was geschrokken en dacht dat ik de sleutel was vergeten, niet dus en ze slaapt na mijn terugkomst weer door totdat de 'echte' wekker afgaat om 8 uur. Het ontbijt wordt geserveerd tot 10 uur.

De ontbijtzaal is waanzinnig, elke counter heeft zo z'n eigen identiteit voor mensen uit India, Japan, China, Maleisië en algemeen internationaal. Het is zo veel van alles en we laten het ons smaken. Dave heeft zich overeten en heeft daar nog uren later last van.

Na het ontbijt komt ook Yugan naar ons toe en we gaan de stad in. De eerste stop is een klein winkelcentrum met voornamelijk Indiase winkels. Voor de ingang van het winkelcentrum staat een mooi versierde kerstboom en Wilma poseert. Lachen....het is boven de 30 graden celsius.

We worden door Dave meteen aangespoord om spullen te kopen zoals een Sarong, het is vrouwen niet toegestaan om hun lichaamsdelen te tonen op openbare plaatsen zoals het Langkawi strand de komende dagen.Ook worden er nog een tweetal shirts, een hoed tegen de zon en een jurk gescoord. Ook het thuisfront wordt niet vergeten en een cadeautje voor Zoë gaat mee terug naar het hotel later vandaag.

Wisage die inmiddels ook in het winkelcentrum is aanbeland neemt - zeer tegen de zin van Dave in - Yugan mee naar een plek waar bier kan worden besteld, Wij vervolgens onze weg langs de winkeltjes en als we uiteindelijk weer vertrekken gaan we naar een zeer groot winkelcentrum Pavillion, voornamelijk omdat deze zeer mooi in de Kerstversiering is gezet. Het heeft nog een reden zo blijkt, de Twin Towers zitten op loopafstand en dat was dus uiteindelijk het doel.

Tijdens onze wandeling door besluit Dave dat er nog even een bezoek moet worden gebracht aan een winkel met fotocamera's, hij wil mij dat graag cadeau doen en vindt het ook leuk als deze veel wordt gebruikt tijdens onze vakantie. Ook al heb ik er best veel moeite mee ne tracht ik hem op andere gedachten te brengen, de camera wordt aangeschaft.

Het bezoek aan de Twin Towers gaat niet door omdat het werkelijk met bakken naar beneden komt, Ook het onweer maakt dat het bezoek moet worden verschoven. Het is immers veel leuker om veel te kunnen zien vanaf één van de hoogste gebouwen ter wereld.

We blijven dus eigenlijk te lang in de bar in het winkelcentrum en Dave heeft de pest er in, zijn bedoeling valt letterlijk in het water.

We weten in een Chinees restaurant Hakka vlakbij het winkelcentrum samen met onze nieuwe vriend Siva. Hij is behalve een lopende infozuil. Hij weet werkelijk waar alle winkels zitten in het Pavillion, schier onmogelijk zou je denken maar hij brengt er erg veel tijd door. Hij is ook degene die het restaurant aanbeveelt, opnieuw heel erg lekker.

Bij terugkomst in het hotel nog even naar de Zeta bar maar de band die ook de avond ervoor aan het spelen is heeft de geluidssterkte opgeschroeft. Na één wijntje besluiten we te verhuizen naar de lobby voor een laatste afzakkertje. Het is goed geweest voor vandaag.

In de hotelkamer verwent Wilma nog even de voetjes en duikt het bad in. Relaxed met een wijntje why not....!!
Het is bijna 2 uur als na het telefoongesprek met het thuisfront het licht uitgaat, morgen een nieuwe dag.