Onze eerste reis naar Azië...

Waanzinnig reisschema

We zijn vroeg gearriveerd in het hotel dus inchecken kan nog even niet. Helemaal niet erg, we hebben de tijd en om jetlag te voorkomen moeten we nog even doortrekken naar de avonduren.

Of we trek hebben in een Chinese lunch? Nou, geen idee wat dat is maar het blijft een vreemd idee om 's morgens noedels met zeevruchten te eten en "Spring tea" thee te drinken dat door een ober op traditionele manier wordt ingeschonken.

Okay.....we zitten dus in het Hilton, we drinken thee en eten Chinees....what's next?
Dave en Yugan vertellen ons een deel van het reisschema. Op 19 december gaan we naar Penang in het noorden van Maleisië met één overnachting en dan drie dagen naar het tropisch eiland en paradijs Langkawi.

Het kan gewoon niet mooier zijn bedacht, we gaan het allemaal beleven in de komende dagen. Op 23 december zijn we weer terug voor de voorbereiding van Kerstavond en Kerstdag.

We drinken wat aan de bar en kletsen natuurlijk wel wat af. Het is fantastisch als je naar de natuur kijkt, de temperatuur is warm, uiteraard, maar het is best goed te doen met de luchtvochtigheid. Overal airco is vanzelfsprekend, soms best fris te noemen.

In de loop van de middag vernemen we - terwijl we bij de swmming pool zitten op de 8e etage zitten - dat de kamers klaar zijn en de nieuwe verrassing is dat Dave ook in het hotel blijft slapen. Ongelofelijk aardig dat hij samen met Yugan ons meeneemt in de eerste dagen van onze vakantie, We zitten op kamer 2014 en dat is dus de 20e etage (het hotel telt maar liefst 35 etages).

We ontvangen de digitale sleutel en gaan met z'n allen naar onze kamer. Na het openen van de deur blijkt dat ze een suite hebben gereserveerd. Een mooie grote hotelkamer met bad en een waanzinnig uitzicht over een deel van Kuala Lumpur. Opnieuw zo'n mooie verrassing. Het hotel komt nog met cadeautje voor onze "Honeymoon", hahaha.....geweldig....!!

We zijn moe maar de verrassingen blijven zich opstapelen, ook Wisage komt naar ons toe. De schrik van Dave want zijn invloed op Yugan is nogal aanwezig. Het duurt dan ook niet lang eer het stevig drinken gaat beginnen, zo kennen we die twee van de toeristische dag in april in Nederland, die gasten kunnen er wat van.

Aangezien we op uitnodiging van Yugan onze kamer hebben gekregen hebben we ook toegang tot de 33e etage, de Executive Floor en tussen 16 en 18 uur kunnen we daar eten en drinken. Het eten is geweldig en eerste whisky's worden weggewerkt. Dit onder het motto niet alleen Nederlanders houden van gratis, ook onze Maleisische vrienden. We lachen wat af en na 18 uur gaan we naar de Zeta Bar op de 5e etage van het hotel.

Er wordt een fles whisky geserveerd maar Dave vraagt ons mee te gaan naar de lobby voor een leuke verrassing. Nu kan ik wel iets bedenken want Puni heb ik al telefonisch gesproken en de enige mensen die ik ken zijn neef Jugan, zijn vrouw Diana en hun zoontje die ik in 2010 heb rondgereden in Nederland. Het blijkt zo te zijn en het is een ontzettend leuk wederzien.

Na de ontmoeting die zo'n uurtje duurde weer terug naar de Zeta bar maar de lichtjes gaan langzaam uit. De energie is op om ca. 23 uur en we moeten onze extra kingsize bed op. Slapen en alles verwerken.....