Onze eerste reis naar Azië...

Dubai is mooi zeggen ze....

Ja, het is donker als we aankomen in Dubai dus zien we er niet veel van. De temperatuur is wat anders dan bij vertrek, zo'n 29 graden maar het vliegveld is voorzien van airco, heerlijk, de kou zijn we drie weken kwijt.

In Dubai vinden we onze weg vrij eenvoudig, we hebben door de "tailwind" zelfs wat langer dan het geplande uurtje. Bij aankomst van de gate kunnen we zelfs al "boarden", lekker snel, houden we wel van.

Deze keer staat een A380-800 gereed en die is een stuk groter en dat merk je. Een ongelofelijke hoeveelheid mensen staat te wachten. Er blijft geen stoel leeg, vrijwel alle plaatsen zijn bezet en dus ook de derde naast ons. De jongeman sluit snel zijn spullen aan en we hebber er geen 'kind' aan.

Er wordt iets omgeroepen, geen flauw idee wat maar als de sterwardessen met spuitbussen voorbij komen blijkt dat ze insecticide spuiten. Een voorproefje van het leven in het oosten, het meurt als een gek maar ach....!

De reis duurt nu wat langer dan gepland, zo'n 6,5 uur en besluiten om een spelletje Yahtzee te spelen, grappig om zo de tijd te doden in het inmens grote vleigtuig maar het werkt goed. Als we het spelletje verlaten zijn we al een aardig eindje op weg.

Wilma kan als bekend de ogen makkelijk sluiten maar dat geldt niet voor mij. De ruimte is te beperkt om er gemakkelijk bij te gaan zitten. Tijdens het spelletjes komen de sterwardessen het eten en drinken brengen. Net als de maaltijd naar Dubai toe is het eten zeer goed te doen, deze maaltijd vinden we zelfs lekker....!! :)

Net als in Dubai kunnen we de landing vanuit onze stoel zien. Via de schermpjes en de camera in de neus van het vliegtuig. Best grappig, nog nooit eerder gezien.

Na de perfecte landing op zoek naar whisky en sigaretten ook voor Dave.....en uiteraard onze koffers. Het valt niet mee om ze te vinden op het grote vliegveld maar de hollandse mond helpt.