Onze eerste reis naar Azië...

The journeys begins....

De wekker staat vroeg en we slaan het ontbijt over, we eten wel wat op het vliegveld, de bus staat klaar om 7 uur.
Benieuwd of de hippies er nog (of al) zijn en hoe het inchecken gaat vandaag, we zijn al online ingechecked dus lang mag het niet duren. Het blijkt zo te zijn, zelfs een aparte incheck lane voor degenen die hetzelfde hebben gedaan.

De spullen worden gecontroleerd en de douane doet het tegenwoordig ook mbv apparatuur. Je paspoort verdwijnt in de machine en je kop wordt gescand. Effe wennen maar het gaat soepel. De vakantie kan nu echt gaan beginnen, we moeten de tijd doden tot vertrek om 10:35 uur. Geen probleem, lekker broodje en kop koffie.

De boeing 777-300 staat klaar, best een groot vliegtuig en met Emirates hebben we beide ook nog nooit gevlogen. De crew ontvangt ons vriendelijk en we zitten zonder derde persoon op rij 40. De tocht gaat volgens de captain korter duren dan gepland, zes uurtjes vanwege de wind in de rug.

We redden ons met de filmpjes die iedereen zelf kan uitzoeken. Koptelefoon, deken en kussentje zijn standaard spullen die je kunt gebruiken en liggen klaar op je stoel bij binnenkomst.